Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o87m84á90š 20G77a11y64e49r 4252489285904

R^

+1/0
16.8.2018 14:59
Foto

J37i31ř68í 47H96e78r17m68á68n61e56k 4126852792810

Mě udivuje totální nedostatek logiky českého obyvatelstva a totální neschopnost hledat kauzalitu.

To, že po roce 1945 KSČ vyhrála volby, je docela pochopitelné. Tehdejší atmosféra tomu pomohla.

To, že se v roce 1948 KSČ zmocnila moci něčím, co lze nazvat "legálním pučem" je též pochopitelné. Jinak to, v Sověty osvobozené zemi stejně dopadnout nemohlo.

Ale to, že v roce 1968 titíž lidé, kteří vědomě, energicky a velmi angažovaně podporovali komunistickou hrůzovládu, konkrétně třeba Jiří Ruml, se mohli po 21.srpnu 1968 stát "hrdiny" a "demokraty", dokonce oslavovanými a vyznamenávanými, to už mi hlava nebere.

+3/−4
16.8.2018 8:53

M34i75r12o69s19l24a49v 82M43u58d75r46a 6489107830822

Kdyby Jiří Ruml neexistoval, musel byste si ho vymyslet. Najděte si už někoho jiného, vy na to máte! Jako bývalý agent StB určitě zdroje máte.

+3/−3
16.8.2018 10:21
Foto

J48i15ř55í 20H94e25r91m94á76n53e88k 4236282332440

Proč bych si kohokoli vymýšlel, když on je tak flagrantni případ komumisty bez jakéhokoli sebereflexe? Ale, jistě jsou i tisíce jiných, méně známých, ale podobných.

+3/0
16.8.2018 10:33

M17i91r31o82s24l49a45v 57M80u23d81r84a 6139487130692

Nepsal jsem abyste si kohokoli vymýšlel, jen že byste si mohl najít už někoho jiného, ale o sebereflexi bývalého agenta StB si rád něco přečtu. Ovšem až někdy později, teď už nemám čas, ale vy můžete hned.

+3/−2
16.8.2018 10:47
Foto

J30i67ř76í 73H62e80r34m70á38n60e20k 4746422702590

Nemám, o čem bych "sebereflektoval".

+2/0
16.8.2018 11:05

V69o24k34o40u39n 55V78l11a67d98i68m96i38r 8812438169908

Mea culpa, za takovou skotacinu zadny plus agentu bez jakekoliv sebereflexe neprislusi.

0/−1
16.8.2018 16:35

J37i50ř28í 92J59i56r69o54u21d95e21k 8846889354824

A kdyby neexistoval J.H., NEMĚLI BY SE MNOZÍ NA ČEM, RESP. na KOM, ,,TOČIT";-D

+3/0
16.8.2018 10:42
Foto

J48i52ř31í 25H88e23r71m40á73n88e75k 4166622212360

Úžasné je, že to ty lidi stále baví. Nu, což. Já mám zadarmo reklamu, že?

+2/0
16.8.2018 10:46

J41i56ř26í 13Ř82e14z29n41í76k 4642772693845

Pelikán, Kohout, Pavel, Kriegl.

0/0
16.8.2018 14:52
Foto

J44i82ř88í 81H20e43r24m88á39n22e90k 4126242772870

Kriegl učinil nějakou sebereflexi celoživotního komunisty? Vždyť mu Pha 2 odmítla dát čestné občanství.

Jedině snad Kohouta uznávám. Alespoň se už necpal do politiky.

0/0
16.8.2018 15:12

J28i70ř79í 63J90i10r68o78u38d71e31k 8986449324884

Etc., jakož i někteří ,,otcové" naší ústavy. Tedy té socalist., ba někteří i následné;-)

0/0
16.8.2018 15:46

P48e34t45r 11B55u39r16i86a34n 4521776224518

To, že po roce 1945 KSČ vyhrála volby, je docela pochopitelné. Tehdejší atmosféra tomu pomohla.

Nikoliv atmosféra, ale komunistické podrazy a manipulace. Pokud tedy za atmosféru nepovažujete změnu volebního zákona ve prospěch komunistů a jejich voličů, uplácení, výhrůžky a čistky v ozbrojených silách ve stylu stranické disciplinovanosti.

+2/0
16.8.2018 13:48
Foto

J26i14ř22í 80H88e50r53m57á92n96e16k 4926442232190

Myslím, že se mýlíte.

0/−1
16.8.2018 14:28

V52o47k21o24u54n 17V32l51a77d78i76m42i88r 8642928399478

V roce 1945 v Ceskoslovensku zadne volby nebyly. Ale KS je urcite vyhrala v SSSR.

;-D;-D;-D

+1/0
16.8.2018 16:33
Foto

J31i56ř37í 21H66e18r28m54á80n45e90k 4406472942610

A kdo říká, že byly?

0/0
16.8.2018 16:42

J93i91ř76í 80K15i66n97d96l 2198817693127

Sovětská armáda po roce 1945 nechtěla od nás odejít nehledě k tomu, že náš stát byl jediný v celé Evropě, který pobyt sovětské armády hradil Beneš se k tomu v Moskvě zavázal Armáda USA u nás žila za své. Beneš se tehdy pochlapil a trval na jejím odchodu a armáda USA sdělila, že opustí naše území tehdy, až odejdou od nás sovětská vojska. Takže se museli sověti odejít. V roce 1957 sovětští specilisté v přísném utajení zkoumali kde by bylo možné u nás umístit raketová vojska i s atomovými hlavicemi. Jedno vytypované místo bylo u Bíliny, kde po roce 1968 byl umístě raketová vojska a vybudované podzemní bunkry na rakety. Jenže v roce 1957 byl stálý odpor komunisté proti přítomnosti sověstký vojska. Báli se veřejného mínění . V roce 1968 byl zvolen Dubček jako kompromisní kandidát reformních a kontervativních sil. Dubček byl v podstatě slaboch jak napsal Mlynář. Dubřek uvolnil poměry a uvolnil cenzuru a nikdo z komunistů nečekal jakou vlnu to zvedne. Dubřekovi se velmi líbila jeho spontánní popularita. Jeho cílem přitom nebyla svoboda a občanská aktiva, ale chtěl uvolnit poměry v KSČ ve prospěch reformního křídla, který nechtěl zrušit vedoucí úlohu KSČ, ale chtěl aby byl komunismus vstřícnější a snesitelnější. Dubček jak jej hodnotil Brežněv byl naivní slaboch a on sám si uvědomoval, že to co spustil nemůže mít dlouhého trvání, ale popularita byla pro něj jak opium. Snažil se v pozdějších projev nadšení brzdit, ale tak, aby své popularitě neublížil. Co následovalo není nutné psát. Jenom na okraj četl jsem, že když u nás probíhalo spojenecké cvičení, tak ministr obrany Dzúr ( podle pamětníku) naznačil- už nevím jakému sovětskému generálovi, že by naší armádě nevadila stálá přítmnost sovětských vojsk. Jestli jsou tam chyby omlouvám se jedu pro manželku do nemocnice a n estíhám to opravit

+1/−1
16.8.2018 8:15

L20u73d21ě67k 37K14r75a55t22o65c81h40v79í12l 9945984351854

cit. ...V roce 1957 sovětští specilisté v přísném utajení zkoumali kde by bylo možné u nás umístit raketová vojska i s atomovými hlavicemi....

A jaký typ by tam umístili? V té době měli jen poruchovou R-7 o hmotnosti 280 tun, která ke startu potřebovala Bajkonur a fabriku na výrobu tekutého kyslíku ...;-)

+2/0
16.8.2018 9:38

J60i46ř40í 80K79i93n71d26l 2578427643577

Roku 1983 19. – 22. prosince byla u nás umístěna 122. raketová brigáda z SSSR se 24 mobilními odpalovacími zařízeními a 39 raketami OTR–22 „Temp“ S. Bojové hlavice těchto raket o váze až 772 kg mohly nést konvenční dělenou, vysoce výbušnou nálož, dále nálož s vysoce výbušnou submunicí, či chemickou nebo nukleární hlavici s mocností až 100 kilotun. Raketa OTR–22 „Temp“ S měřila 12,38 m s průměrem trupu 1,01 m. Odpalovací hmotnost samotné rakety činila 9 400 Kg. Jednalo se o dvoustupňovou raketu s motorem na tuhé palivo. Řízení bylo sice autonomní a přednastavené, ale korekce cíle za letu byla možná, a to pomocí čtyř trysek, takže raketa dosahovala přesnost zásahu okolo třiceti metrů. Dolet OTR–22 činil 900 km. Bojová hlavice mohla být vybavena náloží vysoce explozivní trhaviny nebo jednou jadernou hlavicí o síle až 500 kilotun. Výroba rakety probíhala ve Votkinském strojírenském podniku v Udmurtské autonomní oblasti SSSR a její označení bylo 9K76.

0/−1
16.8.2018 11:16

J39i12ř84í 47J26i43r16o34u32d12e42k 8286169814354

Jistě. Ovšem to bylo o třicet let později, a ,,bratři" zde již měli své posádky, a to se vším všudy. Když jsem byl na svém posledním cvičení u armády v r. 79, politruk nám vysvětloval, že je třeba uvést ,,do rovnováhy" síly vůči ,,peršingům". Když jsem je požádal, zda by nám mohl vysvětlit, jaký je rozdíl mezi obranným a útočným klackem, mohl se pominout;-D Tehdy se, tuším u Slaného, také již ,,cosi" budovalo. Následně i u Příbrami, atd.;-)

+2/0
16.8.2018 11:26

J94i49ř34í 63J12i97r82o95u19d64e79k 8916409724654

P.S.. Jinak ,,sověti" měli nosiče jader. zbraní, tedy letouny, následně i naše armáda. Ta např. IL28, či později i ,,sůčka".

+2/0
16.8.2018 11:30

M87i27c23h57a17l 51S38e94d63m78í64k 3289605386441

O tehdejších reformních komunistech nemá smysl si dělat iluze. Nicméně totalitní režim se udrží jen při kontrole všech oblastí ve společnosti. Dopustili svobodu slova a to mohlo bez zásahu zvenčí vést během pár let k demokratickému systému.

+3/0
16.8.2018 8:04

J96i61ř73í 22J45i31r18o18u11d55e41k 8286889384604

Víte, svoboda slova, to není jenom možnost o čemkoli toliko žvanit. Protože to samo o sobě není žádnou skutečnou(!) změnou, ač mnozí to až tak tehdy vnímali. V reálu to však tehdy nepřipadalo v úvahu. Ony totiž stále ,,pracovali" ,,mnohé složky" tehdejší moci, jen si to lidé až tak neuvědomovali:-/

+1/0
16.8.2018 9:53

M63a24r93e59k 46T54r11i91z33u28l52j21a38k 8980336427637

Jedná se o významné výročí, Půlstoletí je už dost symbolické na to, aby proběhly oficiální vzpomínky Aby se také mohli vyjádřit občané, politici, historici, atd. Vše by teoreticky mohlo proběhnout ve velmi pokojné atmosféře. Je pomalu čas hodnotit a zároveň se nepatrně odpoutat od dávných emocí. Také Váš článek vnímám spíše v tomto smyslu, jako poměrně nezaujatý, racionální, nejitřící vášně.

Co mě však zaráží a opravdu nenechává v klidu, je křečovitá snaha "proruských trollů" zasahovat do vzpomínek občanů neustálým podrýváním a zpochybňováním. Ještě víc mě ale nenechávají v klidu ony tu i tam vypouštěné ruské "dokumentární pořady", které jsou v příkrém rozporu s oficiálními vyjádřeními prezidentů Gorbačova a Jelcina, kteří označili okupaci Československa za nesprávnou a vyslovili nad ní politování .Myslím, že společnost v Česku i na Slovensku je otevřená vůči pokojnému a důstojnému vzpomínání. Zatímco - jak se zdá podle mnoha náznaků - současnému Rusku naše vzpomínání na srpen 1968 vadí. Odtamtud vychází rozeštvávání, podněcování vášní a soustavný tlak. Oni totiž to naše vzpomínání, na něž rozhodně máme právo, považují za "propagandu" údajně namířenou proti nim. Jakoby nám chtěli nařizovat, jakým způsobem vzpomínat smíme, či nesmíme. V tom je problém.

+8/0
16.8.2018 7:44
Foto

J44i79ř30í 81H39e65r59m29á66n19e14k 4566612202200

Intenzita našeho "vzpomínání" opravdu propagandu silně připomíná, zvláště, když je vždy zdůrazněno, že šlo o "ruskou agresi".

+2/−4
16.8.2018 8:48
Foto

T16o35m27á11š 14F66l77a96š52k60a 5805885276771

To je přesně to, co Vás definuje. Vy jste ochoten kvůli obraně Rusů zaprodat i vlastní národ.

+5/−3
16.8.2018 9:21
Foto

J95i78ř11í 31H98e63r54m57á40n81e83k 4376982272870

Věcí našeho národa není dělat jakoukoli propagandu komukoli a je smutné, že i ten nejvyšší se k tomu propůjčil a podporoval i ty nejhorší nesmysly.

+3/0
16.8.2018 9:54

J90i87ř76í 65J42i11r31o73u16d41e59k 8766129324384

Jádro(!) onoho ,,našeho rozeštvávání" je především zde, tedy u nás, čímžto nemyslím toliko tyto stránky. ,,Férový boj" mezi politic. subjekty, z nichž každý si ,,valí tu svou kuličku", jen aby se udržel alespoń u lizu. A lidé se tím nechají unášet, což mnohým vyhovuje:-/

+2/0
16.8.2018 10:07

S84t70a11n87d22a 35N54o40v21á55k 8619763856284

:-).......Pane autore, jsem také pamětníkem. V Brně na veletrhu, jak jsem již jednou psal, jsem si pořídil fotografii Dubčeka. Jenže......jaký rozum má člověk v 30 ? Politika nás zajímala jen okrajově, spíš nám pletla hlavu pěkná děvčata a bavila nás práce. Mně určitě.

Popsal jste to perfektně, mohl byste se živit jako politolog, jenže....s tímto by Vás do ČTV určitě nepozvali. Tam figurují neumětelové, co rozumí všemu a dohromady ničemu! R^R^R^!!

+2/0
16.8.2018 7:29

J30i39ř77í 79J63i68r92o21u61d45e94k 8576379254674

Klid, nikdy jsem se politikou neživil;-)

+1/0
16.8.2018 10:09

M14i76l55a17n 52S14t52e38h25l10í77k 7620329353301

Jestli člověk ve třiceti ještě nemá rozum, těžko už to do konce života dožene. :-P

+2/−2
16.8.2018 10:31

J54i69ř95í 29J22i38r46o33u52d74e19k 8906589494514

A Vy už jste se se svým potkal?;-)

+1/0
16.8.2018 10:34

M27i76l26a24n 52S51t83e31h78l74í25k 7860499643631

Na rozdíl od vás ano. Dokážu rozpoznat, jaký "dáreček" sedí na Hradě. Vám to, podle vašich reakcí na toto téma, evidentně není dáno. :-)

+1/−3
16.8.2018 11:05

J90i40ř88í 36J24i49r86o40u95d54e74k 8396319644774

Tak jak vidím, nepotkal jste se. Inu, co se dá dělat:-/ Ač chápu, že nejen Vám stačí ,,široký horizont" od hradního dvorečku k nejbližšímu kopečku:-P

+1/0
16.8.2018 11:12

M94i60l78a74n 57S60t84e15h20l77í13k 7840749493461

To jste vydedukoval z čeho? 8-o

0/−1
16.8.2018 11:15

J23i59ř83í 87J20i28r60o69u23d36e76k 8886849284974

Z Vašich ,,moudrých" závěrů a názorů na mou osobu:-P

+2/0
16.8.2018 11:36

M76i54l98a23n 96S30t36e69h88l16í40k 7550839253461

Já vám to někdy připomenu. :-)

0/0
16.8.2018 12:45

J46i12ř65í 55J17i60r79o46u76d66e76k 8986199614304

Tak bohatý máte život? Na blogu a v tzv. diskuzích? Tak to chápu;-) A leccos se mně snažili nejen ,,připomenout", ale i ,,osladit"i v minulosti. Komunisté. Ovšem taky marně;-D No nic. Jsem již dávno po obědě, a od rána jsem toho stihl až až. Ovšem nikoli na blogu, či pod ním. Tak ,,bohatý" život vskutku nemámR^ Tak se nejen Vy opatrujte;-)

+1/0
16.8.2018 12:53
Foto

J82i94ř29í 91H78e36r40m75á36n49e92k 4336242972140

Karma. Ale mmohé věci jsou k diskuzi. Já se stavím negativně k myšlence, že hlavním účelem "Srpna" bylo umístění vojsk.

Moje domněnka je, že primární byl strach, že KSČ ztratí mocenský monopol a zem se vydá na Západ.

+4/−1
16.8.2018 6:05

J86i15ř84í 96Ř89e40z86n29í72k 4892252733615

Nicméně platí, že díky úspěšnému masovému odporu v sedmi pražských dnech zůstalo jenom to "umístění vojsk".

+2/0
16.8.2018 6:23

J46i39ř52í 36J59i36r84o57u59d64e33k 8666209714894

To jistě ,,hlavním ́čelem" srpna nebylo. Pouze ,,vhodnou záminkou" pro realizaci starých plánů pod hlavičkou ,,bratrské pomoci proti kontrarevoluci":-/

+2/0
16.8.2018 9:58

V29l66a67d55i32m77í62r 88M93o33r64a40v51e18c 3988280883203

Souhlas a karma. Jenom trochu zvláštně formulované. Nicméně pochopitelné. Jenom o té současné demokracii mám osobně trochu jiný úhel pohledu, spíše bych to nazval, že jsme na cestě k možné demokracii, a nebo spíš, že jsme jen uvěřili jakési iluzi demokracie. Neboť demokracie nejsou jenom otevřené hranice a to co ve vztahu k nám předvádí EU už začíná připomínat slavný diktát RVHP včetně Varšavské smlouvy. Zatím co ty instituce minulé to prostě nařídily, tyto novodobé to tak chytře zaobalí, že vlastně nabýváme dojmu, že jsme to chtěli. Ale výsledek je stejný. A to nejen na ekonomické scéně, ale i na politické scéně a mediální scéně.

+1/0
16.8.2018 5:55

J65i23ř88í 20J49i95r63o70u29d39e54k 8306729324304

V celých dějinách lidstva vždy hráli zásadní roli různí ,,iluzionisté" , či, chcete-li šamani", kteří dokázali ovládnou, a to jakýmkoli způsobem ,,lid";-)

+1/0
16.8.2018 11:18

V24l39a53d32i56m27í39r 67M76o63r42a35v71e54c 3158510643143

Ano, a celá naše polistopadová historie je toho zářným důkazem. Ona totiž politika a politikaření o ničem jiném není, než ukecat, třeba na lži voliče a pak si zbytek volebního období dělat, co chtějí a neomezeně vládnout. Tak to prostě je :-)

0/0
16.8.2018 12:11

J77i98ř16í 75J39i56r27o59u67d16e42k 8586489134904

Nejen ona, anejen po, a už vůbec ne jen u nás;-) O loutkách a loutkovodičích pak skoro škoda slov:-/

+1/0
16.8.2018 12:37

V17l30a92d69i74m65í63r 47M83o30r42a84v63e38c 3988730333123

No tak to samozřejmě. O době před listopadem, kdy chtěli mocní u vesla za nás i myslet, není žádná diskuse. Jenom mám tak trochu obavu, zda se to nějak tak nevrací. Dříve to bylo po politické linii, prostě strana a vláda měla jedinou pravdu. Dneska každý, kdo nemá oficiální pravdu je nálepkován jako xenofob, rasista, rusofil ....... a je masívně dehonestován.

+2/0
16.8.2018 12:53

M65i68r54o31s18l63a23v 74B38u67č70e61k 6433153921324

Obecně vzato, s Vašim popsaným se souhlasit dá. Dodávám, že jakýkoliv výklad "Obrodného procesu - po 08/1968", je správný protože nebyl naplněn. Přejely jej pásy tanků a vše ostatní je v poloze našich domněnek. Zda by byla reálná Třetí cesta, Lidská tvář a jaké změny v Ekonomice - tržní prvky? Tak či onak, významná událost s mezinárodním přesahem. Já opravdu každý rok sleduji M. Zemana a jeho postoje k této minulosti. Seriozně sděluji - on trvale mlčí. Letos, je už dohnán 50 výročím - už chce mlčet oficiálně! (viz Ovčáček. Neštvu, neryji - pouze poznamenávám, že to není možné! Můžeme si klást otázku - ̈Zdraví, kondice - Nechuť - zákaz? V této věci, je postoj prezidenta ČR nesmírně špatný, prakticky nemožný ! ... [>-]

+2/−2
16.8.2018 5:27

V79l46a83d58i94m38í22r 45M68o91r19a23v41e95c 3398170683343

Souhlasím s vámi. A také se domnívám, že vysocí političtí činitelé by měli, podotýkám měli, zaujímat postoje k významným výročím. Avšak nepovažuji to za jejich povinnost.

+1/0
16.8.2018 5:59
Foto

J45i46ř32í 62H98e84r16m61á89n34e78k 4226682982790

Já to výročí považuji za hodně uměle podporované, protože je neustálá potřeba živit protiruskou proogandu.

A toto je ideální příležitost.

+2/−5
16.8.2018 6:48

M69i15r28o36s49l53a69v 39B41u85č49e71k 6143613951714

To je přesně asi ten moment, který nás názorově dělí! Tak "Kdo jiný?" - než-li prezident, o tom má mluvit? Odsoudit tanky - kolaboraci našich spoluobčanů, pozvednout skutečnou hrdost vlastenectví. Odsoudit prostřelené koleno ženy, která šla náhodou kolem. Filipovi se nedivím - To je Šmejd. Zemanovi, je asi milejší dělat voloviiny - Pálit rudé trenky - (k táboráku dojde - k pomníku nikoliv). ! To mi vadí, beru za neslýchané a ještě se k tomu bude vyjadřovat - zcela směšný Ovčáček. Ty chlapce si platím ze svých daní! Jsou drazí a zbyteční! :-)

+5/0
16.8.2018 8:31

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz