Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H82o80r27s55t 43A88n38t83o58n 41H77a87s58l74b97a39u57e63r 3288914206286

Jirko, povedlo se Ti nastartovat některé mozkyR^R^

+1/0
2.9.2017 23:14

A23n48t87o35n24í76n 46R59e89č44e21k 9505182546850

Je to tak. Večer vždy sleduju zprávy polské. TV a samozřejmě dnes toto výročí opět připomínali. Samozřejmě neopomenuli připomenout tu kudlu v zádech od SSSR 17.září 1939 a fakt, že žádná kolaborace s nácky neexistovala. Byl jen odpor.

+2/0
1.9.2017 21:17

J57i96ř43í 88Ř82e64z69n36í66k 4852872133515

Ano, ale ten odpor byl více než poznamenán polským antisemitismem.

0/0
2.9.2017 8:14

J67i36ř89í 65Ř74e63z66n78í66k 4172732613465

Při anexi Poryní, Rakouska (referenda) a k vytvoření Protektorátu Boehmen and Maehren nedošlo k ozbrojenému odporu proti útoku německé říšské branné moci, proto lze 1. září 1939 považovat za počátek WWII.

+1/0
1.9.2017 17:37

M98i51c42h76a18l 65Z53á52k10o65u84c13k37ý 2624534211311

Došlo k odporu.

0/0
1.9.2017 18:50

J48i36ř72í 93Ř91e62z54n55í74k 4532862173895

Kde a kdy.

0/0
1.9.2017 18:55

M89i68c36h45a65l 28Z93á88k77o31u58c97k67ý 2704154611471

Bitva u Czajankových kasáren

0/0
1.9.2017 18:57

J10i22ř66í 45Ř67e47z87n51í16k 4872872303435

Chcete tuto bitvu považovat za počátek druhé světové války?

0/0
1.9.2017 20:17

M21i65c45h19a75l 25Z75á90k95o35u27c41k70ý 2154244951331

Ne. Přečte si, co píší diskusi jinde. To byla reakce na Vás, že nebyl žádný odpor. Já považuji začátek 1.9. a vysvětlují proc

+2/0
1.9.2017 20:18

J91a48n 92Z36i52e74g49l53e31r 1311476921598

Jsem rád, že panu Jiroudkovi dávám zaslouženou karmu. :-)R^

+2/0
1.9.2017 16:06

J39i15ř67í 43J19i91r62o57u94d88e85k 8566149864494

;-)

0/0
1.9.2017 16:27

T14o96m41á73š 55G81a95y48e37r 4162679905944

[>-]R^

+2/0
1.9.2017 15:59

S65i54d92n37e97y 46S94i22s72k37a 3947312422745

Jeste jsi zapomel na ucast Slovenskeho Statu ...

+3/0
1.9.2017 15:36

M95i59l17a79n 48R86a10d49e33k 3887736461761

A zase chytraci, a zase jim to bude prd platny

0/0
1.9.2017 18:16

R43o65s40t36i50s10l66a91v 50C95a57h57a 6663917377411

Po pravde netusim, proc se za zacatek valky oznacuje 1.9.1939, kdyz tou dobou byly uz obsazeny dve zeme - CSR a Rakousko.

0/0
1.9.2017 15:32

J68i46ř51í 23K16i98n88d30l 2368297143947

Rakousko ani Československo nebylo obsazeno.

0/0
1.9.2017 15:53

M25i30c13h63a60l 69Z61á55k42o10u53c30k74ý 2824554621581

Mnichov ještě možná nelze brát jako obsazeni, leč 15.3. již ano.

+3/0
1.9.2017 16:09

R31o80s94t72i18s64l52a31v 33C69a43h75a 6193107317951

:o:O a co se s nimi stalo, ze 1. 9. 1939 uz neexistovaly tyto staty?

0/0
1.9.2017 16:11

M71i75c30h91a92l 96Z96á39k80o97u68c91k30ý 2474334531361

Obsazení jednoho státu je lokální záležitost. To už by se totiž mohlo brát i obsazení Porýní

+1/0
1.9.2017 16:10

R70o14s47t19i32s17l64a60v 41C37a98h27a 6783327987321

Jenze ja nemluvim o jednou, ale o dvou!

0/0
1.9.2017 16:12

M34i12c16h35a70l 64Z33á82k64o90u19c94k60ý 2114844451891

Pořád jeden agresor proti jednomu statu. A u Rakouská je to obsazení stejně sporné jako u Porýní a po Mnichovu.

+2/0
1.9.2017 16:18

R49o48s94t83i86s49l67a64v 40C61a69h97a 6213127757681

1) Poryni bylo nemecke uzemi, tak jakepak obsazeni

2) Rakousko muze byt povazovano za sporne

3) ja nemluvim o Mnichovu, ale o 15.3.1939

4) napadeni Polska byla take agrese proti jednomu. K zapojeni ostatnich zemi doslo az 3.9. tim, ze Britanie a Francie vyhlasily Nemecku valku.

0/0
1.9.2017 16:30

M68i95c45h27a28l 64Z15á79k63o53u40c97k69ý 2104404511631

Píši Vám níže pane Caha. Také jasné píši o 15.3. ale pořád lokální. Agrese proti jednomu, jež měl spojenectví se světovými mocnostmi a ty slibily reakci. To už je globalni konflikt.

+1/0
1.9.2017 16:39

S37i38d82n14e48y 47S62i47s69k39a 3137632842525

ad 4 - dvou proti jednomu - Nemecko + Slovensko ...

0/0
1.9.2017 18:11

M88i42c36h90a15l 49Z27á71k83o42u24c29k42ý 2194694941401

K bodu 4 ještě. Polsko mělo záruku, že mu Gb a Fr pomůžou. 1.9 došlo k plnění tohoto závazku, když dali ultimatum, které vyprší 3.9. tedy, k zapojení Gb a Fr došlo 1.9.

+1/0
1.9.2017 18:48

R30o27s43t83i72s91l64a30v 57C81a79h57a 6353127267781

Mimochodem - pokud je rec o Mnichove, pak CSR predala uzemi nekolika statum, ne jenom jednomu, ze?

0/0
1.9.2017 16:31

M11i51c65h42a19l 35Z12á45k65o53u50c88k28ý 2144534771741

Pořád lokální konflikt. Žádná kolonie,více kontinentu. Žádná OSA. Žádný spojenci (USA,SSSR)

0/0
1.9.2017 18:54

R97o81s46t50i68s25l49a71v 69C56a66h47a 6233587407971

BTW, pokud se nepletu (pokud ano, tak mne opravte), tak Poryni bylo nemecke uzemi. To, ze doslo k remilitarizaci, IMHO nelze oznacit za pocatek valky.

0/0
1.9.2017 16:27

M50i41c66h13a61l 30Z94á24k97o27u28c51k74ý 2114534381121

Lze. Porušení mírových dohod v praxi znamená válku. Nebo kapitulaci. Ale prakticky je to krok ke světové válce. A také třeba zvolení diktátora, o kterým každý věděl, co je jeho zájmem. Tedy životní prostor. Proto nelze jít tak dolů. To bychom totiž pocatkem 2WW museli označit Versailleskou smlovu..A nebo naopak, světovou se to stalo až 8.11.1941. proto asi ta shoda na termínu 1.9. je rozumná.

+2/0
1.9.2017 16:36

M81i36c29h78a37l 41Z35á25k70o49u77c45k97ý 2514944201891

8.12...Telefony zakázat.

+1/0
1.9.2017 16:43

J77i72ř85í 73Ř23e77z86n31í52k 4512952973955

Ještě tu lze připomenout občanskou válku ve Španělsku, kde proti sobě stáli Sověti, Němci a Italové, a třeba i Maročané. Tedy jinak řečeno, datum invaze Franka do Španělska je možné také docela dobře považovat za datum zahájení WWII.

U Madridu se bojuje za Prahu.

0/0
2.9.2017 8:19

M67i12c37h45a40l 31Z20á28k23o98u40c86k89ý 2804264771101

No. To by se pak mohla třeba u válka v Koreji, Vietnamu pak brát jako světová. Toto byl zase lokální konflikt, kde pouze intervenovaly mocnosti. Které spolu ofiko nevalcily.

0/0
2.9.2017 10:34

J74i33ř40í 83Ř33e80z52n37í68k 4582422563845

Za lokální konflikt nelze považovat konflikt, kde spolu bojují "zelení mužíci" ze všech koutů světa (Maročané, Španělé, Frantíci, Britové, Němci, Italové, Čechoslováci, Sověti atd. ). A to dokonce někteří z nich s vládním mandátem.

Spíše mě jímá hrůza z hlediska současnosti, jak z těchto lokálních konfliktů se tak nějak nenápadně vyvinula druhá světová. Z hlediska této reality vyplývá, že se blížíme velmi nebezpečně k třetí světové.

0/0
2.9.2017 10:57

M89i38c27h74a80l 74Z18á61k20o72u10c70k64ý 2724544851321

Ale je to lokální. Bojuje se lokálně. Ano, každý lokální konflikt může v případě zapojení velmocí přerůst v konflikt světový. Ani v jednom případě nedošpo k válce mezi Španěly, Bryty, Francouzy, uSA. SSSR..Ne přímo.

0/0
2.9.2017 12:01

V95á69c52l51a75v 72Š66í21m43a 3311846174711

No vidíte, a již v roce 1937 zmasakrovali Japonci v čínském městě Nanking 260 000 - 430 000(přesná čísla nejsou k dispozici, odhady se různí dle pramenů) civilistů.Druhá světová válka nezačala v Evropě...

+2/−1
1.9.2017 15:23

M72i77c71h37a18l 11Z69á25k98o50u69c47k63ý 2594404221681

To je otázka. Japonský výboj asi nelze úplně brát jako světovou válku, to byl spíše "lokální" konflikt. I když lze brát jako počátek v Asii. Globálním se z toho stal stejně až asi vstupem GB a FRA, tedy 3.9. Přesto je 1.9. zakořeněno a je asi tak správně.

+2/0
1.9.2017 15:36

G96e50o45r61g72e 14H42o24l65y 3593624464

Doporucuji knihu 'Rape of Nanking'

0/0
1.9.2017 19:21

M33i54c48h98a32l 98Z36á64k52o26u17c95k28ý 2824144211221

To víte, článek o zlém policistovi, co by zabíjel černochy (v žertu), článek o paní Nečasové, článek o Putinovi a jeho údajném bohatství a další jsou důležitým sdělením. Též jak chcípl pes, to má také velkou informační hodnotu. Ale nějaká mizerná druhá světová, to nestojí ani za štěk, však o nic nešlo a je to dlouho...Ale to, že Rusko přepadlo Polsko v rámci paktu R+M, to se jistě dozvíme, to bych se nebál...

+5/0
1.9.2017 15:00

J36a97n 74S24i86n65n35r20e14i66c94h 6933455190611

V redakci mozna ani nevedi, ze neco jako prepadeni Polska a Druha svet. valka se vubec odehraly. To je jako vypraveni dedu o napoleonskych valkach.

0/0
1.9.2017 15:14

M61i96c46h91a25l 59Z18á23k41o51u53c34k38ý 2654534301381

No přeci jen, je možné, že jich prarodiče ještě žijí a ti to zažili...A 80mio mrtvých stojí alespoň za malou připomínku. A ono by hlavně chtělo připomenout, co tomu všemu předcházelo. Protože mi přijde, že dnes jsme ve stavu tak roku 1937..

+1/0
1.9.2017 15:23

P12e52t32r 63L71a38n45g88e22r 6885275410412

Karma za připomenutí. A s tím dovětkem v PS souhlasím víc než vřele.

+4/0
1.9.2017 14:57

L70u17d17ě54k 43K30r45a21t95o61c28h84v42í71l 9425414961544

R^

+4/0
1.9.2017 14:35



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.