Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Díky, pane Jiroudku, za zveřejnění zajímavého a cenného dokumentu z rodinného archivu. [>-]Vzpomínám si také na jednu zajímavost, možná spíš dokument- kuriozitu, ke které jsem se dostala náhodou. Někdy v roce 1968, ještě před vstupem vojsk WS (1968), sem se setkala s velmi starou cizí paní, a ta mi povídá. "Paní, chtěla bych se s vámi poradit. Mám dokument, který schovávám již 40 let a nevím jak s ním naložit. V roce 1918 jsem byla jako mladá dívka zaměstnána jako telegrafistka na železniční stanici v Otrokovicích. Dne 28. ž října 1918 jsme dostali tento telegram: " Oznamujeme všem

zaměstnancům c.k. rakousko-uherské dráhy, že dnes 28. října 1918 vznikla Československá republika. Vyzýváme všechny zaměstnance železničních stanic, aby neprodleně zadrželi všechny vlaky vyvážející jakékoliv zboží přes hranice ČSR do ciziny". (Telegraf mi paní předala, ale jeho přesné znění si již bohužel nepamatuji). Té paní, jejíž jméno si nepamatuji, jsem poděkovala za uchovaný dokument a předala jsem ho tehdejšímu řediteli zlínského muzea panu Mikešovi. Krátce nato byl dokument zveřejněnv expozici muzea ke 40. výročí samostatnosti ČSR. [>-]Brzy na to bohužel vtrhla do ČSSR vojska WS, ředitel zlínského muzea byl vyměněn, a co se dělo s tímto telegramem dál, nevím. Snad je uložen v archivu muzea. To je jen moje malá vzpomínka k tomuto slavnému výročí naší České republiky. [>-]:-)

1 0
možnosti
Foto

JirkoR^ ať tě dnešní den výjde!

1 0
možnosti
TG
MP

R^R^R^ To je něco! Děkuji moc a věřím, že se ještě někdy s námi podělíte o další autentické zážitky.

2 0
možnosti
  • Počet článků 628
  • Celková karma 12,57
  • Průměrná čtenost 511x
Jsem bezesporu svérázný, jedinečný a neopakovatelný originál a unikát. Samozřejmě, že svým způsobem, tak jako každý.

Seznam rubrik